ايمني روان (قسمت سوم )
پيشنهاد مي شود تا زمانيكه وضع شركت بيمه سروساماني بيابد ، هر ارگان اعتبار مناسبي را براي كمك به افرادي كه دچار بيماريهاي پرهزينه مي شوند در نظر بگيرد.
در پايان اين مطلب ، ممكن است خواننده ، فكر كند و يا بگويد چه موضوعات خوبي است ، ولي كي بايد عمل كتند ؟ و با تصور اين باشد كه مديران و مسئولين بايد عمل كنند كه بعرض مي رساند ، اگر قصد بهبود اوضاع را داريم ، بايد همه عامل به پيشنهادات درست و توصيه ها و دستورات صحيح باشيم ، البته اجراي بعضي از موارد ياد شده بعهده همگان نبوده و بر دوش مديران و يا مسئولين مملكتي است ، ولي موضوعاتي مثل آموزش ، تعديل خواسته و امكانات و يا راهنمائي و نصيحت و موعظه كردن ، تكليف همه افراد است.
ممكن است سئوال شود پس نقش افراد ايمني در اين بخش چيست ؟ بعرض مي رسد ، افراد ايمني بدون كمك و همكاري ساير پرسنل ، فقط به گوشه اي از كارهاي ايمني مي توانند رسيدگي كنند يكي دو نفر مربوط به كارهاي ايمني كه در هر كارگاه هستند ، اگر قرار باشد به همه امور مربوط به فرد فرد كاركنان و محيط كارگاه و نور و حرارت و ساير فاكتورها و يا كنترل ابزار كار و نظارت وسايل اطفاء حريق و ... و از همه مهمتر به ايمني روان رسيدگي كنند ، قطعاً امكان ندارد ، بلكه فرد مخصوص ايمني بايد وظيفه نظارت و بوجود آوردن هماهنگي را بعهده گرفته و سايرين در اجراء ياري و همكاري كامل بنمايند.
بعنوان مثال اگر مسئول ايمني يك نيروگاه بخواهد سيم بكسل هاي موجود در آن نيروگاه را مورد آزمايش قرار داده و از توان تحمل آنها مطمئن شود ، لازم است زمان زيادي را صرف كند و ممكن است تخصص آنرا نداشته باشد ، در صورتيكه با يك سئوال از مهندس و يا مهندسين مربوطه و همكاري آنها با وي ، مسئله پايان مي پذيرد. ضمناً لازمست تكنسين ها و مسئولين ايمني افرادي باهوش و زيرك و در عين حال كاملاً علاقمند به اين امر بسيار مهم باشند.
با اميد به اينكه به فضل خداوند متعال ، در آينده اي نه چندان دور ، شاهد جامعه اي بدون تلفات ، بدون ضايعات ، بدون حادثه و با حسن تفاهم كامل باشيم و با عرض پوزش از اينكه الزاماً سعي شد كه موضوعات كاملاً كلي و بسيار مختصر بيان شود.
معرفی مختصر :